برای اینکه شرکتها واقعاً در دسترس همه مصرفکنندگان باشند، توسعه محصولاتی که همه بتوانند از آنها استفاده کنند، از جمله افرادی که دارای اختلال بینایی هستند، مهم است. همه سزاوار حق مشارکت در جامعه و دسترسی به محصولات باکیفیت هستند. این نه تنها به افرادی که دارای اختلال بینایی هستند فرصتی برای مستقل بودن و احساس برابری می دهد، بلکه به آنها احساس تناسب واقعی نیز می دهد.
درک نیاز به برچسب های بریل
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که اختلال بینایی حداقل 2.2 میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. بر اساس گزارش ، در سال 2020، حدود 49.1 میلیون نفر نابینا، 221.4 میلیون نفر با اختلال بینایی متوسط و 33.6 میلیون نفر با اختلال دید شدید بودند.
علاوه بر این، طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، اختلال بینایی بار مالی و جهانی زیادی را به همراه دارد. هزینه جهانی بهره وری سالانه 411 میلیارد دلار برآورد شده است.
از دست دادن بینایی افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، اکثر کسانی که نابینا هستند یا از اختلالات بینایی رنج می برند، 50 سال یا بیشتر هستند. برای افراد مبتلا به اختلالات بینایی ممکن است عملکرد عادی و انجام کارهای روزانه، از جمله خرید آنلاین یا حضوری، دشوار باشد.
برچسب های بریل چیست؟
برچسبهای خط بریل برای افراد کمبینا به برچسبهایی اطلاق میشود که از نویسههای برجسته کد بریل روی یک محصول یا آیتم استفاده میکنند تا فردی که دارای اختلال بینایی است بتواند بخواند آن محصول یا مورد چیست. این برچسبهای بریل را میتوان روی محصولات تجاری موجود در فروشگاه استفاده کرد، یا یک فرد میتواند با استفاده از برچسب بریل چاپ خود را داشته باشد.
مزایای استفاده از برچسب های بریل
استفاده از برچسب های بریل مزایای زیادی برای افراد کم بینا دارد. اول، به آنها اجازه می دهد تا در هنگام جستجوی محصولات مستقل باشند. این یک تجربه بسیار قدرتمند برای آنها است، زیرا شناسایی محصولات و جزئیات آنها برای آنها آسان تر است.
شرکتهایی که محصولات خود را با در نظر گرفتن دسترسی ایجاد میکنند، شیوههای تجاری عاقلانهای را انجام میدهند، زیرا میتوانند به همه، از جمله کسانی که دارای اختلال بینایی هستند، بفروشند. علاوه بر این، آنها در حال اجرای این شیوه ها هستند زیرا استانداردهای دسترسی لازم را برآورده می کنند.
ملاحظات طراحی برای برچسب های بریل
هنگام طراحی برچسب های بریل، اندازه برچسب، محل قرارگیری برچسب و مواد استفاده شده را در نظر بگیرید زیرا ضروری است که تمام اطلاعات روی برچسب برای مصرف کنندگان واضح و مختصر باشد. ایجاد بسته بندی که برای مصرف کنندگان کم بینا قابل دسترسی باشد به این معنی است که شرکت در نظر دارد بسته را لمس و احساس کند. همچنین مهم است که از برجستگی های لمسی مانند براق یا برچسب های مات و صوتی استفاده کنید.
بسته بندی و برچسب روی آن بسته، آنچه را که مصرف کننده باید بداند، در میان می گذارد. وقتی شرکتها بستهبندی محصولی فراگیر ایجاد میکنند، پتانسیل گسترش نام تجاری خود را با شناخته شدن محصولشان دارند. برچسب های اضافی، مانند برچسب های خود چسب و برچسب های مغناطیسی، می توانند اطلاعات بیشتری را ارائه دهند و قابلیت استفاده را افزایش دهند.
چالش ها و راه حل ها در پیاده سازی برچسب های بریل
پیادهسازی برچسبهای بریل بر روی همه محصولات مهم است، اما مقرون به صرفه بودن باید در نظر گرفته شود. آموزش تولیدکنندگان در مورد اهمیت بستهبندی فراگیر محصول بسیار مهم است تا مصرفکنندگان بتوانند این محصولات را خریداری کنند.
چالش های لجستیکی بسیاری وجود دارد که کسب و کارها ممکن است هنگام تولید و توزیع محصولات با برچسب بریل با آن مواجه شوند. با این حال، ارزش دارد که چالش ایجاد محصولات در دسترس و همچنین رعایت مقررات دسترسی را انجام دهید.
آینده دسترسی در برچسب گذاری محصول
در طول سال ها پیشرفت های زیادی در برچسب گذاری محصولات به دلیل نوآوری در فناوری صورت گرفته است. کد QR یک مثال عالی برای این است، زیرا کدی است که توسط یک ماشین (معمولاً یک تلفن همراه) خوانده می شود که توضیحات صوتی را ارائه می دهد. این مهم است که شرکت ها به اجرای و حمایت از اصول طراحی فراگیر برای محصولات آینده ادامه دهند.
شرکتهای بیشتری در ایالات متحده از برچسبها و بستهبندیهای بریل استفاده میکنند و امیدواریم به این کار ادامه دهند. با کمک فناوری، برچسبهای بریل با استفاده از پرینت سه بعدی ساخته شدهاند و احتمالاً به این روش تولید خواهند شد.
بسته بندی محصول فراگیر را در کسب و کار خود پیاده کنید
همه سزاوار دسترسی به محصولات با کیفیت بالا با برچسب بریل هستند تا بتوانند توضیحات محصول را برای خود بخوانند. این به مصرف کنندگان این فرصت را می دهد که مستقل باشند و به آنها کمک کند احساس کنند که به آنها تعلق دارند.